Mooi dat je veel websitebezoekers hebt!

Maar wat doen je bezoekers eigenlijk? Nog belangrijker, wat wil je dat ze doen?

Praktijkvoorbeeld

Een Praktijkvoorbeeld

Een boutique hotel gericht op stellen en groepen kreeg amper boekingen via de eigen website. Dat viel tegen gezien ze 5-sterren reviews hebben, een visueel sterke website en wekelijks honderden websitebezoekers. We hebben binnen een maand tijd de boekingen via hun eigen website kunnen verhogen van gemiddeld 1 naar 10 per week. Benieuwd hoe? We lichten het hieronder toe.

Gebrek aan call-to-action

Voorafgaand aan een online boeking bekijken bezoekers eerst een pagina met informatie over de kamers. Uit onze analyse bleek dat slechts 16% van de websitebezoekers hier naar toe ging. Vermoedelijk kwam dit door een gebrek aan een heldere call-to-action. Dit zijn buttons of links die je triggeren om ergens op te klikken.

Een ‘lek’ in de website

De analyse van het bezoekersgedrag liet ook zien dat veel bezoekers de site verlieten via twee subpagina’s. 80% van de bezoekers verliet na het bekijken van deze pagina’s de website zonder verdere actie. Kortom, een groot ‘lek’ in de website! Dit gebeurt vaak bij pagina’s met informatie die niet direct relevant is voor de bezoeker.

Ingewikkelde formulieren

Slechts 6% van de bezoekers bekeek het boekingsformulier voor de kamers. Sterker nog, gedurende de analyse van twee weken was er niemand die dit formulier ook invulde en verzond. Het formulier was overigens vrij onoverzichtelijk: het bevatte 12 invulvelden en er stonden onnodig lange teksten naast.

Het actieplan voor betere resultaten

  • het verwijderen van pagina’s waar bezoekers de site direct verlaten;
  • het toevoegen van buttons die verwijzen naar de pagina met informatie over de kamers;
  • het versimpelen van de pagina’s met informatie over de kamers door het creëren van overzichtelijke categorieën met alleen wat bulletpoints;
  • het versimpelen van de boekingsformulieren: van 12 naar 5 invulvelden en de overbodige stukken tekst verwijderen.
  • het toevoegen van ‘Whatsapp’ buttons, zodat klanten op een laagdrempelige manier vragen kunnen stellen.
Growth Minded header logo
Growth Minded header logo

Resultaat

Na een maand tijd is het aantal bezoekers dat bij de boekingsformulieren terecht komt 5,5 keer groter. Dit leidt tot een gemiddelde van 7 online boekingen per week via het formulier én 3 boekingen die voortkomen uit Whatsapp-gesprekken met klanten.

5,5 x

MEER WEERGAVEN

10

EXTRA DIRECTE BOEKINGEN PER WEEK

1 maand

VOOR REALISATIE RESULTAAT

Wil jij ook meer klanten?

Geef jouw websitebezoek een boost en start nu met een gratis 30 minuten online adviesgesprek!

Plan Gratis Adviesgesprek
Plan Adviesgesprek

Meer Websitebezoekers

Weinig websitebezoekers? Rank hoger in Google, creëer een social-media strategie en krijg direct meer bezoekers op je website!

Lees Meer

Leads Genereren & Automation

Krijg dagelijks leads binnen en beantwoord klantvragen zonder zelf iets te hoeven doen. Beter resultaat, in minder tijd!

Lees Meer

Online Marketing Training

Liever zelf expert worden? Laat iemand binnen je organisatie opleiden tot een growth minded online marketeer!

Lees Meer